Steam verbiedt opdringerige advertenties om de game-ervaring te behouden

Avatar auteur
Door Nieuws gamen
11 februari 2025 Geen reacties

 

2025 brengt tal van positieve veranderingen op Steam, en Valve kondigt een nieuwe stap aan om de gebruikerservaring te verbeteren, specifiek wat betreft advertenties.


Steam verbiedt opdringerige advertenties om de game-ervaring te behouden

Steam is zeker het favoriete platform voor pc-gamers. In 2025 heeft Steam 132 miljoen actieve gebruikers per maand, met een ongeëvenaard aanbod van games. Voor velen is het de maatstaf geworden in de pc-gamingindustrie.

Met het einde van 2024 en de start van 2025 hebben we tal van veranderingen gezien, waaronder de introductie van Steam Families en de recente wijzigingen in Early Access, als reactie op de opkomende trend van Early Access voor games met premium edities.


Steam en het nieuws over het verbod op advertenties in games

De aankondiging werd oorspronkelijk gedeeld door GamingOnLinux, die de toegewijde pagina op 9 februari 2025 ontdekte. Ze deelden het nieuws nadat ze de sectie hadden gevonden op de Steamworks-documentatiepagina.

Het nieuws werd vervolgens gedeeld door verschillende media. Er is nu een toegewijde pagina die het probleem van advertenties op Steam behandelt. Valve benadrukt dat ze het gebruik van advertenties in games als bedrijfsmodel niet toestaan, een model dat veel voorkomt in de mobiele gamewereld.



Wat verandert er met de beslissing van Valve

De regelgeving die Valve op Steam heeft ingevoerd, bestond al. Wat GamingOnLinux opviel, was dat Valve een toegewijde sectie had gemaakt voor een al bestaande regel. De regelgeving staat ontwikkelaars toe om logo’s als onderdeel van de game-ervaring te plaatsen.

Naast promoties, samenwerkingen en betaalde advertenties buiten Steam. Wat het meeste opvalt, is het feit dat advertenties in games niet gebruikt kunnen worden om een “waarde” voor spelers te bieden, of het nu gaat om in-game valuta of premium content. Dit beschermt gebruikers tegen games die op dit model gebaseerd zijn.


Conclusie

Dit nieuws bevestigt verder de standpunt van Valve over games die een op advertenties gebaseerd model gebruiken. Een model dat, hoewel populair op de mobiele markt, ook wordt overgenomen in veel cross-platform games. Sommige zelfs van aanzienlijke betekenis, zoals Infinity Nikki. Maar aan de andere kant bevestigt dit dat sommige van deze games nooit beschikbaar zullen zijn op Steam.

Het lijkt erop dat we in 2025 meer vooruitgang van Valve zullen zien, in een game-industrie die vaak te ver gaat ten koste van zijn gebruikers. Wat vind jij van de situatie? Ben je het eens met de beslissing van Valve? Laat het ons weten in de reacties!


Lees dit bericht in :

Delen:

Download de Allkeyshop Browser Extension Free

Voor het laatste video game nieuws, trailers en de beste aanbiedingen, voeg ons toe aan je favorieten. U kunt de beste en goedkoopste online aanbiedingen vinden van CD-Sleutels, spel codes, cadeaubonnen, en antivirus software van geverifieerde verkopers op onze winkelpagina's vinden.
Om geen nieuws van Allkeyshop te missen, abonneer op Google Nieuws .

MEER RELEVANTE ARTIKELEN