Na meer dan 6 maanden sinds de lancering kunnen we met zekerheid zeggen dat Palworld de grote openbaring van de eerste helft van 2024 is geweest. De titel van Pocketpair heeft buitengewoon succes gehad en heeft het ontwikkelingsteam zeker in de schijnwerpers gezet. In een recent interview met de Japanse outlet Game*Spark spreekt Takuro Mizobe, de CEO van Pocketpair, hierover.
De CEO van Palworld praat over zijn ervaring en het succes van Pocketpair
In een interview met Game*Spark spreekt Takuro Mizobe, CEO van Pocketpair en een van de breinen achter het enorme succes van Palworld. De CEO legt uit hoe het succes van Palworld, dat alle verwachtingen heeft overtroffen, zeker de positie van het team in de industrie heeft veranderd. Echter, zoals Mizobe benadrukt, is hij in de eerste plaats een gepassioneerde ontwikkelaar die direct betrokken wil zijn bij het ontwikkelingsproces van de spellen. Ondanks het succes ziet hij de toekomst van de industrie rusten op de schouders van de indie-scene.
Pocketpair bevestigt dat er geen Big-Budget-spel zal zijn
Mizobe verklaart ook dat ondanks het grote succes van Palworld, het volgende project van Pocketpair niet het volledige budget zal gebruiken. Hij herhaalt dat zo’n project niet alleen te groot zou zijn voor het nog onervaren team, zoals hij zegt, maar dat het ook te ver zou afwijken van de idealen van het team. Dat wil zeggen, een spel dat in de eerste plaats leuk en uniek is, en ze zouden zelfs geen manier hebben om het budget op een zinvolle manier voor het spel uit te geven. Kortom, de enorme winsten van Palworld zullen niet volledig het volgende project financieren, in tegenstelling tot wat er gebeurde met Craftopia, dat hielp om Palworld zelf te financieren.
Het succesverhaal van Palworld
Palworld heeft zeker een interessant verhaal, aanvankelijk werd het gezien als een grapspel zoals een “Pokémon met wapens” toen het voor het eerst werd gepresenteerd in 2021, maar het materialiseerde zich vervolgens tot een echt spel. Een overlevings- en monster temmen spel met schattige wezens, maar niet zonder geweld. Het zag onmiddellijk succes en behaalde de eerste plaats op SteamDB tijdens de eerste dagen na de lancering op 19 januari 2024. Met een actief team dat nog steeds nieuwe functies naar het spel brengt, dat zich nog in Early Access bevindt, blijft het op de 34e plaats staan van de meest gespeelde spellen op Steam, met een piek van ongeveer 40.000 dagelijkse spelers. Daarnaast heeft de beschikbaarheid op Xbox Game Pass zeker geholpen om de verkoop te stimuleren.
Wat de toekomst in petto heeft voor Palworld en Pocketpair
Zoals eerder vermeld, zullen we geen AAAA-spel van Pocketpair zien, dat in plaats daarvan van plan is binnen de indie-spelsfeer te blijven. Inderdaad, het team heeft besloten deel te nemen als sponsor op Bitsummit Drift. Wat betreft Palworld, we zullen zeker veel nieuwe ontwikkelingen zien na Sakurajima, maar als franchise, dankzij de oprichting van Pal World Entertainment Co., Ltd. in samenwerking met Sony Music Entertainment en Aniplex om het merk Palworld te promoten. De betrokkenheid van Aniplex wijst er zeker op dat we mogelijk zelfs een geanimeerde serie van Palworld zullen zien.
ONTDEK HET LAATSTE NIEUWS EN AANBIEDINGEN OVER JE FAVORIETE GAMES BIJ CDKEYNL
Voor al het laatste nieuws over videogames, trailers en beste deals, zorg ervoor dat je ons bij je favorieten zet.
Je kunt alle beste en goedkoopste online deals vinden voor cd-sleutels, gamecodes, cadeaub onnen en antivirussoftware van de geverifieerde cd-sleutelverkopers op onze winkelpagina’s.
Om geen nieuws van CDkeyNL te missen, abonneer je op Google News.
Of win punten om het wiel opnieuw te draaien en doe mee aan de Discord evenementen
Geluk aan uw zijde? Win een PS5, Xbox Series X of €500 Amazon cadeaubonnen
We use cookies to ensure that we give you the best experience on our website. If you continue to use this site we will assume that you are happy with it.OkRead more