Cadeaubonnen Populairder dan ooit met Kerstmis
Of het nu gaat om videospelletjes, films, koopwaar, fanzines of e-boeken, de digitale verkoop via alle media bereikt recordhoogte punten.
Nu steeds meer mensen zich richten op online aankopen, diensten en platforms, worden digitale geschenkkaarten snel het perfecte geschenk.
Door Ingo | Windfell | Sir_Magnetron
2020 is niet bepaald een gewoon jaar geweest, maar een gebied dat een groei heeft gekend is de industrie van de geschenkkaarten, zowel in fysieke als in digitale vorm.
Lockdown maatregelen als gevolg van COVID-19 hebben ervoor gezorgd dat digitale cadeaubonnen een lucratieve markt zijn geworden, met een analyse van de Gift Card & Voucher Association en KPMG UK waarin staat dat de verkoop van digitale cadeaubonnen dit jaar met bijna 50% is gestegen.
Die tendens ziet er slechts uit alsof het zal doorgaan, met mageplaze.com dat suggereert dat de verkoop van cadeaubonnen meer dan waarschijnlijk zal blijven groeien en meer dan $500 miljard zal bereiken tegen 2025.
Het lijkt erop dat de twee grootste redenen om cadeaubonnen te kopen zijn dat ze makkelijker en sneller te kopen zijn, en dat de persoon zijn eigen cadeau kan kiezen.
Er zijn twee soorten cadeaubonnen; de closed-loop en de open-loop cadeaubonnen.
Closed-loop cadeaubonnen worden over het algemeen verkocht door winkels en kunnen alles kopen binnen die bepaalde winkel.
Open-loop-cadeaubonnen zijn een vorm van krediet en werken als een creditcard of een creditnota en kunnen worden gebruikt om iets te kopen in elke winkel die ze accepteert.
Hieronder ziet u de sprong in de verkoop van cadeaubonnen sinds het begin van het jaar, toen de eerste lockdowns begonnen.
De gaming industrie heeft een explosie gezien in de digitale verkoop als gevolg van het sluiten van winkels en mensen die veilig willen blijven tijdens de lopende coronavirus beperkingen.
Cadeaubonnen werken op dezelfde manier, met game CEO Felix Falk die zegt dat ze “goed en veilig vermaak mogelijk maken…”.
Ingo Ingo is snel! Studeerde e-commerce en heeft zijn roots vooralsnog in het levendige Duitsland. Tegelijkertijd staat hij als ambitieuze influencer-consultant dicht bij game communities & game-ontwikkelaars. Hij weet vaak welke trends er op dit moment gaande zijn. Ingo heeft een bijzondere fascinatie als game review editor. |