Ubisoft heeft een gedetailleerde blik gegeven op de gevechtsmechanieken van Assassin’s Creed Shadows. Hiermee krijgen fans een idee van wat ze kunnen verwachten wanneer de action-RPG op 14 februari 2025 uitkomt voor PS5, Xbox Series X|S en PC.
Assassin’s Creed Shadows, het volgende grote deel in Ubisoft’s open-wereld action-RPG-serie, komt steeds dichterbij. De ontwikkelaar heeft de gevechtsgameplay gedetailleerd beschreven in een nieuwe blogpost in aanloop naar de lancering.
Afhankelijk van hoe spelers het verhaal van Shadows willen aanpakken, kunnen ze kiezen voor een stealth-benadering of hun vijanden met brute kracht uitschakelen. Assassin’s Creed Shadows combineert de iconische stealth-mechanieken van de serie met meer actiegerichte gameplay. Shadows wordt gelanceerd op 14 februari 2025 voor PS5, Xbox Series X|S en PC.
Verken de Assassin’s Creed-serie met onze diepgaande recensie
Belangrijkste kenmerken van het gevechtssysteem
In Ubisoft’s nieuwste blogpost over Assassin’s Creed Shadows legt de game director, Charles Benoit, uit dat het gevecht verandert afhankelijk van of spelers ervoor kiezen om als Naoe of Yasuke te spelen, de twee hoofdpersonen van het spel. Yasuke, een samoerai, en Naoe, een shinobi, benaderen gevechten op totaal verschillende manieren, elk met hun eigen wapens en vaardigheden.
Als krijger kan Yasuke de verdediging van een vijand doorbreken met zijn laatste aanval in een combo, terwijl Naoe snelheid en behendigheid gebruikt om individuele vijanden te verslaan. Beide personages kunnen twee wapens dragen, maar alleen Yasuke kan van wapen wisselen tijdens een combo om aanvallen samen te voegen.
Ubisoft heeft weinig specifieke vaardigheden onthuld, maar de ontwikkelaar heeft verklaard dat progressie wordt beloond met Mastery Points, waarmee je wapenvaardigheden kunt ontgrendelen. Het verslaan van bazen en krachtige vijanden levert ook Mastery Points op. Benoit legt uit dat actieve vaardigheden “er gaaf uitzien, veel schade aanrichten en extra mogelijkheden bieden, zoals het dichten van afstanden, het doorbreken van pantser en zelfs het herstellen van gezondheid.”
Gameplay-innovaties in Shadows
Naoe beschikt over drie soorten wapens: katana, kusarigama en tanto. Yasuke daarentegen heeft vijf soorten wapens: lange katana, naginata, kanabo, yumi boog en teppo geweer. Het optimaal gebruiken van elk wapen zal cruciaal zijn om nieuwe vaardigheden te ontgrendelen en krachtigere vijanden te verslaan.
Met zoveel wapens en vaardigheden zal Assassin’s Creed Shadows de vaardigheden van spelers op de proef stellen, aangezien vijanden defensief reageren en zelfs onstuitbare aanvallen uitvoeren. Hoe spelers gevechten en het verhaal van het spel benaderen, zal de ervaring beïnvloeden, wat betekent dat playthroughs met elke hoofdpersoon uniek zullen zijn.
Releasedatum en platforms
Assassin’s Creed Shadows verschijnt eindelijk op 14 februari 2025. Ubisoft brengt Shadows uit voor PS5, Xbox Series X|S en PC. Het wordt de eerste nieuwe Ubisoft-game die vanaf dag één beschikbaar is op Steam, nadat het bedrijf eerder dit jaar zijn strategie heeft herzien.
Lees hoe Ubisoft XDefiant heeft stopgezet minder dan een jaar na de release
Conclusie
Assassin’s Creed Shadows belooft het vechtsysteem in de franchise opnieuw uit te vinden met innovatieve mechanieken. Laat ons jouw mening weten in de reacties hieronder en blijf op de hoogte voor meer updates terwijl we aftellen naar de releasedatum.
Download the Allkeyshop Browser Extension Free
For all the latest video game news, trailers, and best deals, make sure to bookmark us.
You can find all the best and cheapest online deals on CD keys, game codes, gift cards, and antivirus software from the verified CD key sellers on our store pages.
To not miss any news on Allkeyshop, subscribe on
Google News
.
Comments (0)