Coronavirus – Gaming is booming als nooit tevoren

By Author Ingo  Ingo  |  Author Daniel Burrows  Windfell  |  Sir_Magnetron Sir_Magnetron

Crazy Games, Cool Games, Online Games, and Epic Games in Demand, digital wins, online shop

Lees dit bericht in :

Coronavirus


De nieuwe coronavirus pandemie is nog steeds aan de gang, met een groot deel van de wereld nog steeds in een of andere vorm van lockdown. Het heeft gevolgen voor de werkgelegenheid, de economie, de gezondheid, het reizen, het amusement en de gaming industrie.

 

Top 15 van gezinsvriendelijke spellen 2020



 

De Verenigde Staten zijn nu het zwaarst getroffen door COVID-19, wat een enorm effect heeft gehad op de economie, omdat de mensen thuis willen blijven, hetzij door gedwongen lokale maatregelen, hetzij door persoonlijke keuzes.

 

SPEL VERKOOP SCHIET NAAR BOVEN


Gaming is booming als nooit tevoren. In een artikel van Screen Rant staat hoe de digitale verkoop voor het eerst de fysieke verkoop van consoles overtreft, net op tijd om de PlayStation 5 en Xbox Series X/S consoles te lanceren.

Oké, dit is een lange tijd geleden. De digitale verkoop over alle platforms blijft jaar na jaar stijgen, vooral met DLC, battlepasses, enz. De coronavirus pandemie heeft echter geholpen om de verkoop verder digitaal te stimuleren met mensen die niet in staat of niet bereid zijn om winkels te bezoeken.

PlayStation kondigde onlangs een stijging van de digitale verkoop aan van 84% op jaarbasis tijdens de lockdown. Ook dat, ondanks een daling van 40% in de verkoop van consoles op jaarbasis.

Voor het eerst in de geschiedenis van het bedrijf heeft Nintendo het afgelopen jaar ook meer geld verdiend aan de digitale dan aan de fysieke verkoop, met een stijging van 229,9% op jaarbasis.

Het is niet alleen met consoles dat we recordaantallen zien. Steam heeft zijn gelijktijdige gebruikers records dit jaar alweer gebroken. Als we kijken naar de statistieken van Steam voor het afgelopen jaar, dan zien we dat de mensen dit jaar online zijn gekomen om hun favoriete spellen te spelen tijdens de lockdown.

 
Steam Sees More Players than Ever Look for Cdkey and Steamkey

bron: store.steampowered.com

 
Crazy Games, Cool Games, Online Games, and Epic Games in Demand

bron: twitchtracker.com

 

COVID-19 EN TWITCH


Naarmate meer mensen naar videogames gaan om hun tijd door te brengen tijdens de pandemie, kiezen diezelfde mensen er ook voor om naar Twitch of andere streaming-diensten zoals Facebook Gaming en YouTube Gaming te gaan om hun games te streamen of te bekijken.

Een snelle zoektocht op TwitchTracker toont aan dat zelfs Twitch, ’s werelds toonaangevende streaming-dienst een enorme piek in het kijkerspubliek zag tijdens de lockdown die nog steeds doorgaat, met nummers net onder de 2,5 miljoen gelijktijdige kijkers.

 
COVID19 Has Gamers Searching for Steamkeys, Free Games, and PC Games

bron: twitchtracker.com

 

De getallen zijn hetzelfde voor degenen die willen streamen. Een record aan mensen hebben zich verzameld om hun games te streamen op het platform, inclusief sportsterren, muzikanten en beroemdheden. Het zou moeilijk zijn om iemand te vinden die niet gestreamd heeft op het platform, volgens de cijfers.

 
PC Games and Nintendo Switch Games Popular During Corona

bron: twitchtracker.com

 

Het enige nadeel is dat als je nu een streaming carrière wilt beginnen, door alle nieuwe kanalen en streamers, er minder kijkers zijn om rond te gaan, en het gemiddelde is gedaald tot iets minder dan 25 per kanaal.

 
PS6 Games, Xbox SeriesX Games Wanted During COVID19

source: twitchtracker.com

 

GAMING POPULAIRDER DAN OOIT


Volgens een bericht op archyde.com blijkt uit een onderzoek van Biktom dat spelers sinds de uitbraak van de coronavirus pandemie aanzienlijk meer tijd hebben doorgebracht op consoles en andere spelapparaten.

Meer dan de helft van de gamers (55%) zegt sinds de uitbraak meer te hebben gespeeld – gemiddeld zeven uur extra per week naast het vorige speeltijd, wat neerkomt op bijna het dubbele van de speeltijd die men zag vóór gedwongen lockdowns.

Het is niet alleen de speeltijd die is toegenomen. We hebben tijdens COVID-19 een aanzienlijke uitgave aan gaming in het algemeen gezien. Terwijl de gemiddelde maandelijkse uitgaven voordien €15 per maand bedroegen, zegt het onderzoek nu dat het gemiddeld €24 is.

“Gaming is geen nerd of niche fenomeen, maar is midden in de maatschappij terechtgekomen”, zegt Bitkom bestuurslid Olaf May. Volgens het onderzoek speelt bijna elke tweede persoon (46%) op zijn minst af en toe video- of computerspelletjes. Dit cijfer is weer licht gestegen ten opzichte van voorgaande jaren: in 2019 was het 43%, in 2018 42%.

Voor veel gamers is dit meer dan alleen een hobby; May benadrukte dat “37% zich geen leven meer kan voorstellen zonder video- en computerspelletjes. Deze beoordeling was iets meer uitgesproken bij mannen (40%) dan bij vrouwen (34%) – en bij gamers van 16 tot 29 jaar (45%) aanzienlijk meer dan bij spelers van videogames van meer dan 65 jaar oud (19%).

In economische termen is het belang van de gaming industrie voor de Duitse economie nog steeds beheersbaar. Ongeveer 30.000 banen in Duitsland zijn ermee verbonden, aldus Bitkom CEO Bernhard Rohleder. “We hebben vooral te maken met een importmarkt. Ongeveer vijf procent van de omzet is afkomstig van Duitse game fabrikanten. “Er is nog steeds ruimte voor verbetering.”

Hoewel gefocust op Duitsland, zet de trend zich voort over de hele wereld. Steeds meer mensen spelen spelletjes en spelen deze langer dan voorheen.

   
Author Ingo

Ingo

Ingo is snel! Studeerde e-commerce en heeft zijn roots vooralsnog in het levendige Duitsland. Tegelijkertijd staat hij als ambitieuze influencer-consultant dicht bij game communities & game-ontwikkelaars. Hij weet vaak welke trends er op dit moment gaande zijn. Ingo heeft een bijzondere fascinatie als game review editor.